„Co budu dneska šít“ se mění na ABABU!

Novinky

Cože?! Hned se k tomu dostanu. Nejprve bych vám chtěla vyprávět proč a jak. Název Co budu dneska šít jsem vymyslela během 2 vteřin co jsem si zakládala FB stránku o šití. Netušila jsem, v co se projekt během toho roka změní. V lednu budou tomuto projektu 2 roky a já si chtěla nadělit nějaký dárek. Ke změně jména mě dohnaly následující důvody:

  1. Nikdo si to nepamatuje
    Mohlo by se zdát, že ten název je geniální, ale opravdu přesně si ho zapamatuje málokdo. Už jen podle google analytics jde vidět, jak značku hledáte: Co si ušijeme, Co budu šít, Co si ušiju, Co dnes šijeme, Co budu dnes šít…. Google je chytrý a všechno tohle přepojuje na můj web. Aspoň že tak! :D I moje účetní mi provozovnu nahlásila na jiný název a to to jméno musí číst na všech těch fakturách pořád dokola. Je prostě moc dlouhý a nikdo si ho nepamatuje pořádně.
     
  2. Samé háčky a čárky
    Název je nejen strašně dlouhý, ale hlavně taky příliš český. I když češtinu miluju, jsou to taková zavřená vrátka pro cizinu. Ozvala se mi třeba paní z Ukrajiny, že by si ráda koupila moje látky pro svoji prodejnu. Řešila jsem s ní, jak to udělat s návody a hlavně s názvem produktu. Jestli název přeložit do azbuky? Neztratí značka pak tu svou unikátnost? To budu ten název překládat pro každou zemi zvlášť? Připadalo mi to strašně komplikované.
     
  3. Není to pravda
    Co budu dneska šít? už ani není tak úplně vystihující název. Sama šít již nestíhám a šije mi zboží švadlenka Pavla. Navíc nenabízím jen látky na šití, ale i hotové výrobky. Zákazníci se v nabídce ztrácí a nechápou kategorie.

Pořád jsem to oddalovala a řešila. Nakonec jsem podlehla těmto a i dalším důvodům a začala vymýšlet název. To je ovšem extrémně náročná věc. Kdo nezažil netuší. Měnit něco zaběhnutého, něco, co máte na všem od dveří do dílny po razítko na pytlíčku. Hlavně to znamená předělat komplet všechny látky, rebrand se týká i hotových výrobků. Což nejde hned, takže pak musíte doprodat vše co máte a postupně měnit za nové.

Jenže teď jak? Kde najít a vymyslet něco, co bude stejně hezké, co mě nezačne štvát po pár měsících. Co bude přesně vyjadřovat značku i mě samotnou…
Pátrala jsem různě po konkurenci v zahraničí, vše má v názvu Cute, Baby, Kids, Friends, Mini, Toys… Nechtěla jsem konkrétní anglické slovo.

Chtěla jsem přijít na název:

  • co bude mít příběh
  • nebude nic znamenat (takže bude volná doména)
  • bude se alespoň trochu odlišovat od jiných názvů
  • půjde zapamatovat!

Vzpomněla jsem si na dětství a na moje smyšlené slovo ABABU, které jsem si vymyslela asi ve 3 letech. Co to znamenalo? Děda, babička nebo rodiče mě houpali na chalupě na nejlepší houpačce na světě. Byla zavěšená strašně vysoko ve stodole. Takže když se rozhoupala lítala jsem strašně daleko a vysoko.

Díky těm dlouhým provazům se ale po několika minutách začala houpačka houpat křivě ze strany na stranu a já při tom řvala A-BA-BUuuu. To slovo u nás v rodině zlidovělo a byl to název pro tenhle styl křivého nežádoucího houpání.

Netuším, co to mělo znamenat, ale to slovo se mi líbí. Zní tak pěkně dětsky a nic to neznamená. Přesně jak jsem chtěla. Když jsem pak ségře nebo babičce říkala, že značku přejmenuji na ABABU, obě se začaly chechtat, že to je super. Neslyšely to slovo pěkně dlouho.

Název by byl a teď co logo. Nechtěla jsem ztratit to trsátko/flek co mám teď. Hezky se používá na látkách i hračkách. Takže jsem začala čmárat a pátrala po stylu, kterým se vydám. Nakonec jsem si řekla, že to nechám na Káje Strykové (opět) a nechám si pomoct.

Návrhů byla spousta a nakonec jsme se obě shodly, že nejhezčí bude tohle:

Teď mě čeká přehození eshopu (to už asi v době, kdy toto čtete, je hotovo). Změna loga úplně všude a přejmenování všech sítí. Všechny látky prodělaly redesign (začištění křivek apod.) a už připravujeme první ABABU kolekci hraček. Postupně budu měnit vše, chce to ale trpělivost, takže Vám ještě nějakou dobu budou chodit návody nebo letáky se starým názvem.

Já doufám, že se vám nový název bude líbit! Čeká mě teď hodně práce, vymyslela jsem si na sebe i nové obaly na zboží. Přeci jen ten sáček už mám 2 roky a chtělo by to něco profesionálnějšího, ale o tom zas někdy jindy! Děkuju všem za podporu a objednávky. Jen díky tomu můžu takhle blbnout dál :).

(Babička balí kousátka s novým logem)